Recenzie: Deadpool Killustrated

Deadpool Killustrated (Deadpool Killogy #2

de

Habar n-ai cât de mult vrei albumul asta! Deadpool a omorât deja toți supereroii din Universul Marvel dar nu și-a încheiat misiunea, nici pe departe! De data asta... el vrea să distrugă inspirația care a dat naștere supereroilor, el sare la gâtul celor mai cunoscute personaje din literatura universală. Tom Sawyer, căpitanul Nemo, Pinocchio și Moby Dick... ce au ei în comun? Nimic altceva decât furia criminală a lui Deadpool! De ce să citești o carte când poți citi cum o carte e distrusă?
Cu Deadpool am făcut cunoştinţă acum puţin peste jumătate de an, când cei de la www.lexshop.ro au început să tipărească lunar benzile desenate Marvel Now cu Deadpool, Iron Man şi Thor şi mi s-a părut de departe cel mai comic dintre toţi super-eroii pe care îi întâlnisem până atunci. Dacă în primele numere ale benzilor desenate am dat de un personaj care luptă de partea binelui, iată că în acest album am cunoscut o faţă cu totul diferită a lui.

Deadpool Killustrated este volumul doi al unei trilogii şi primul pe care îl citesc, dar acest lucru nu mi-a afectat lectura întrucât ni se prezintă de la început de detaliile esenţiale, pe scurt, ale volumului 1, astfel încât să nu avem senzaţia că am pierdut ceva vital din poveste. Deadpool se pare că a luat-o puţin pe ulei pentru că, după ce a ucis super-eroii Universului Marvel şi a ajuns la concluzia că aceştia sunt recreaţi de o creatură ce îi foloseşte pentru bunul său plac, distrându-se cu vieţile lor, hotărăşte să ucidă inspiraţia, fundamentul pe care au fost creaţi aceşti eroi: personajele clasice.

Aşadar, înarmat cu o maşină a timpului cu care poate călători şi în alte universuri fictive, Deadpool se pune pe măcelărit însăşi conceptul de super-erou, cum altfel, dacă nu ucigând tot ce prinde. Pe măsură ce personajele clasice mor, Deadpool vede timp de câteva clipe şi imaginile eroilor moderni pe care i-au inspirat.

O adevărată surpriză a fost să le văd pe cele patru fete din Micuţele Doamne, care se pare că au stat la baza unor super-eroine.

În plus, va avea de înfruntat şi un rival pe măsură, nimeni altul decât Sherlock Holmes, care şi-a făcut o echipă trăsnet din care face parte şi... Hua Mulan!

Acest volum este plin de acţiune şi e cu siguranţă interesant să îţi vezi personajele favorite din operele clasice în ipostaze noi şi totodată şansa ta să le vezi pe cele pe care le-ai detestat măcelărite. Ce mi-ar fi plăcut ar fi fost o listă cu toate referinţele literare ale acestei benzi desenate, pentru că nu am reuşit să recunosc chiar toate personajele.

Cred că povestea avea un potenţial mult mai mare decât nivelul la care a fost adus de către autori. Însă, până la urmă, e un comic book cu super-eroi, menit să fie o lectură distractivă, iar dacă te aştepţi la ceva mai profund, vei găsi cu siguranţă o grămadă de recomandări dacă reuşeşti să ghiceşti personajele şi cărţile din care au ieşit pentru a colinda acest volum.

De departe cea mai intrigantă scenă mi s-a părut aceea în care Deadpool conştientizează că in mod inevitabil se va ucide pe el însuşi, punând capăt vieţii unuia dintre marii clasici. Dar dacă moare, atunci nu ar fi ca şi cum nu ar fi existat şi nu ar fi pornit niciodată în această razie? Să fie totul degeaba? Citeşte volumul şi vei afla.

pentru exemplarul oferit spre recenzare