Recenzie: Fulgi de iubire de John Green, Lauren Myracle, Maureen Johnson



Fulgi de iubire. Trei poveşti romantice de Crăciun

John Green, Lauren Myracle, Maureen Johnson


Titlul original: Let It Snow. Three Holiday Romances
Limba originală: engleză
Traducere de: Shauki Al-Gareeb
Anul apariţiei: 2014

Format: 130 x 200 mm,paperback cu supracopertă
Nr. de pagini: 328

Ce au în comun o furtună de zăpadă iscată în Ajunul Crăciunului, 14 majorete vesele, un restaurant Waffle House şi un tip învelit în folie de aluminiu? Răspuns: aceste trei poveşti romantice de Crăciun. O furtună puternică de zăpadă aduce dragostea în vieţile a trei adolescenţi: o fată al cărei tren s-a înzăpezit, un băiat ce înfruntă viscolul pentru a se întâlni cu prietenii săi, o altă fată cu inima frântă ce-şi vopseşte părul în roz şi visează să fie îngerul cuiva. Trei dintre cei mai cunoscuţi autori americani de literatură pentru adolescenţi – John Green, Maureen Johnson şi Lauren Myracle – şi-au unit forţele pentru a scrie poveşti pline de aventură, umor, romantism şi duioşie, ale căror fire se împletesc inteligent la final, într-o carte numai bună de citit la gura sobei.

Ce spun criticii?

În aceste poveşti tandre, ingenios întreţesute, iubirea pluteşte printre fulgi de nea, beteală şi cadouri de Crăciun! -- School Library Journal

Umor, romantism şi personaje puternice – toate dau forţă acestui efort narativ. -- Kirkus Reviews

„Şi, desigur, mai era şi Stuart.
Stuart, care tocmai mă văzuse trecând printr-un întreg curcubeu de sentimente şi experienţe. Existau numerele părinţii-mei-au-fost-băgaţi-la-închisoare, sunt-blocată-într-un-orăşel-necunoscut, sunt-nebună-şi-nu-mi-pot-ţine-fleanca, sunt-cam-afurisită-cu-tipul-ciudat-care-încearcă-să-mă-ajute, despărţirea şi extrem de populara sar-pe-tine-neaşteptat.
O dădusem în bară nasol de tot. Regretul şi umilinţa dureau mai tare decât gerul. A fost nevoie să străbat câteva străzi până să-mi dau seama că nu pe Noah îl regretam... ci pe Stuart. Stuart care mă salvase. Stuart care chiar părea să dorească să-şi petreacă timpul cu mine. Stuart care mi-a vorbit pe şleau şi care mi-a spus să nu mă las călcată în picioare."

Cărţile lui John Green au fost publicate în peste douăzeci de limbi şi figurează constant în topul celor mai bine vândute titluri al publicaţiei New York Times. Dintre cărţile sale, la Editura Trei au apărut: Sub aceeaşi stea, Căutând-o pe Alaska, De 19 ori Katherine, Oraşe de hârtie.

Lauren Myracle este autoarea a numeroase cărţi pentru copii şi adolescenţi, printre care ShineKissing Kate, seria The Winne Years şiThe Internet Girls (sttyl şi ttfn) – romane scrise în stilul mesajelor instantanee – bestselleruri New York Times.

Maureen Johnson a fost aleasă în 2012 Queen of Teen în Marea Britanie. Printre cărţile sale se numără 13 Little Blue EnvelopesDevilish, Girl at SeaThe Name of the Star şi Suite Scarlett.




În ultimii ani am început să nu mai simt magia Crăciunului la fel cum o făceam atunci când eram copil - nu că la 20 de ani nu aş mai fi. Poate că odată cu vârsta, faptul că eşti martor şi participant activ la modul în care se pregăteşte această sărbătoare îi răpeşte din farmec. Şi cu toate acestea, miracolul Crăciunului există, iar acesta este şi scopul acestei cărţi, să te facă să simţi acea bucurie pe care uneori crezi că ai pierdut-o.


Cele trei poveşti din această carte se întrepătrund foarte frumos, personajele le reîntâlneşti sub vocea altui autor şi, precum nişte tablouri fermecate între care acestea oscilează, se pictează în final o poveste întregită cu dragoste, regăsire, fericire şi... Crăciun. 

Prima poveste, semnată de Maureen Johnson a fost şi preferata mea - o poveste cu multe, multe griji şi frământări, bunătate faţă de străinul care are nevoie de ajutor, umor şi treziri la realitate. Aceasta o are în centru pe tânăra Jubilee, care, din cauza arestului nedrept al părinţilor ei, e trimisă cu forţa la bunicii ei din Florida. Din cauza viscolului, Jubilee este nevoită să aleagă trenul, însă se împotmoleşte datorită zăpezii într-un orăşel unde, aţi ghicit, are loc acţiunea întregii cărţi. 

Intervenţia lui John Green a fost surprinzătoare - probabil cea mai slăbuţă poveste scrisă de el de până acum, din punctul meu de vedere (asta nu înseamnă că nu mi-a făcut plăcere să o citesc). Deşi păstrează umorul lui caracteristic şi personajele ieşite din comun cu care ne-a obişnuit, cred că... mă aşteptam mai mult. Această poveste este despre un grup de prieteni dintre care face parte o singură fată, considerată "una de-a lor" în sensul că nimeni nu o priveşte ca pe un posibil interes romantic - sau aşa să fie?

În final, Lauren Myracle, de care, la fel ca în cazul lui Maureen Johnson, nu am mai citit nimic are cuvântul final în această carte magică. Povestea ei e despre dezamăgirea unei despărţiri, amarnică aşteptare, egocentrism, dar mai ales prietenie şi iertare (a, şi îngeri păzitori, era să uit). 


M-am regăsit oarecum în toate aceste poveşti, fie şi numai parţial, iar personajele au fost foarte bine conturate. Avem şi ceva character development, vizibil mai ales în cazul lui Jubilee, Stuart şi Addie. 

Dacă a fost dificil pentru cei trei autori să colaboreze, atunci acest lucru nu este absolut deloc vizibil, cele trei părţi îmbinându-se perfect, ca piesele unui puzzle.

Cu siguranţă voi citi şi alte cărţi de aceşti autori - dacă de John Green ştiam deja şi am citit tot ce a scris, atunci referitor la cele două femei, mai ales Maureen Johnson, am numai cuvinte de laudă. 

În final, vă recomand cu căldură să scrieţi Moşului, să vă pună cartea asta sub brad. Iar dacă nu, daţi fuguţa la librărie şi luaţi-o - neapărat a se citi în pat, sub pătură, cu o cană de ceva fierbinte lângă voi. Opţional, colinde în surdină. Apropo, titlul original "Let it snow" mi s-a părut foarte potrivit, având în vedere că nu se mai oprea din nins, iar viscolul a fost cel care a influenţat lucrurile să se întâmple aşa cum s-au întâmplat.

Nu te-am convins? Citeşte mai jos un fragment.





Mulţumesc editurii Trei pentru exemplar. :)

You Might Also Like

0 comentarii

Comments