Rencezie|Concurs "Populara" de Maya Van Wagenen



Maya Van Wagenen
Adolescenți + 12 ani / Contemporary

Bestseller New York Times

SFATURI VINTAGE PENTRU O ADOLESCENTĂ DIN VREMURILE NOASTRE

Întâmplări din viața mea

POT CUMVA MOAȚELE, CENTURILE, VASELINA ȘI UN ȘIRAG DE PERLE SĂ AJUTE O FATĂ TIMIDĂ SĂ DEVENĂ POPULARĂ?
MAYA VAN WAGENEN ESTE PE CALE DE A AFLA.
Situată aproape la coada ierarhiei, „pe cea mai joasă treaptă a scării sociale – mă refer la persoanele din școală care nu sunt plătite pentru a se afla aici” (după cum afirmă autoarea), Maya nu a fost niciodată populară. Dar, înainte de a începe clasa a opta se hotărăște să înceapă un experiment social unic: să își petreacă următorul an urmând sfaturile dintr-un ghid de popularitate din anii 1950 scris de un fost manechin, Betty Cornell. Rezultatele efective sunt amuzante, dureroase și pline de surprize neașteptate. Relatată cu umor și cu grație, aventura Mayei oferă cititorilor de toate vârstele un exemplu contemporan desăvârșit de bunătate și încredere în sine și, totodată, o mai bună înțelegere a ceea ce înseamnă să fii cu adevărat popular.
CUM AM DEVENIT POPULARĂ este o carte-experiment a unei adolescente de clasa a opta din Texas, SUA. Timp de un an ea aurmat sfaturile dintr-un ghid de popularitate scris în anii 1950 și le-a aplicat în viața de zi cu zi în vremurile noastre, în 2012, pentru a deveni populară în școala ei. Maya avea doar 13 ani când a scris această carte, ea fiind considerată ulterior un veritabil John Green în varianta adolescentină. A fost declarată unul dintre cei mai importanți și influenți tineri din SUA în anul 2013 de către revista Time. Cartea, în varianta originală, a apărut în luna aprilie, 2014, devenind rapid bestseller național și internațional. Apare în diverse topuri, inclusiv în topul New York Times. Dar veștile bune pentru această tânără nu se termină aici, celebra casă de producție DreamWorks a cumpărat drepturile de ecranizare chiar înainte de apariția cărții, iar Steven Spielberg va regiza acest film.


giveaway

 


comentariile pentru concurs trebuie lasate la acest video, nu la articol


my rating

vanilla-rating-5-stars

my review

Ce inseamna sa fii popular? Poate oricine sa devina popular? Acestea sunt intrebarile care o framanta pe Maya in timpul experimentului ei. Tatal tinerei de 15 ani a gasit intr-un anticariat ghidul de popularitate scris de Betty Cornel, un model adolescent de acum 50 de ani. Dar acesta ramane uitat o vreme, pana cand e regasit, iar mamei ii vine o idee, cum zice Maya, de genul acelora "care-ti vin o data in viata". Asa se face ca Maya incepe sa tina un jurnal in timp ce experimenteaza in secret, sprijinita de familia ei: parintii, fratele mai mic si surioara autista. In fiecare luna, Maya aplica sfaturile lui Betty, pe capitole corespunzand fiecare lunilor anului.

In timp ce capitole de tipul imbracamintei au nevoie de actualizari, majoritatea raman valabile. Maya isi schimba treptat stilul de viata si incepe sa inteleaga ca popularitatea nu vine din postura perfecta sau dieta pe care o urmeaza. Acest lucru pare sa nu-i fi scapat nici lui Betty Cornel. Atat vechiul ghid, cat si cartea Mayei surprind un adevar mult mai profund, dincolo de moda si eticheta, o lectie pe care poate unii am invatat-o deja, dar pe care nu strica sa o repetam.

Alaturi de Maya, in cele 3 zile cat am stat cu ea prin intermediul acestor pagini, am zambit, am ras, m-am intristat si chiar m-am emotionat pana la lacrimi la un punct. As da orice sa fi avut cartea asta cand aveam varsta ei, cred sincer ca m-ar fi ajutat enorm sa trec prin gimnaziu. Cu toate astea, e o carte ce poate fi citita la orice varsta. Pe mine m-a ajutat sa imi amintesc ceea ce conteaza cu adevarat pana la urma: sa te simti bine in propria-ti piele si sa incerci sa devii o versiune mai buna a ta.

Ca si design, echipa editurii Epica a facut treaba buna. Ma bucur ca s-a pastrat coperta originala, iubesc paginile de inceput albastre cu bulinute albe si mi se pare ca albastrul e o alegere superba pentru citatele din cartea lui Betty. Nu sunt sigura daca asa a fost si in original, dar GOOD JOB.

 

You Might Also Like

1 comentarii

  1. Este interesant tot ce face Maya ca sa devina populara si mi-ar placea sa citesc si eu cartea. Iar coperta mi se pare perfecta pentru subiectul abordat. :)

    RăspundețiȘtergere

Comments