Călătorie în viitor

Book Lovers Challenge #13. O mașină a timpului te va transporta peste 5 minute într-un viitor distopic. În viitorul cărei cărți distopice ai alege să fii trimis și de ce? Ține cont că vei rămâne o scurtă vreme acolo, și trebuie să supraviețuiești.


Am tot amânat provocarea asta, şi cu un motiv: nu am citit prea multe romane distopice. Singurele titluri care-mi vin acum în minte sunt "Jocurile foamei" şi "Spulberă-mă". În rest, multe cărţi din acest gen pe care VREAU să le citesc, dar încă nu am avut timp de ele.

Nu ştiu dacă viitorul distopic la care se referă provocarea este cel de la începutul sau sfârşitul cărţii, pentru că în unele serii se schimbă radical totul la final. Dar o să consider că este vorba de felul în care e prezentat viitorul acesta la începutul cărţii/seriei. Pentru "Jocurile foamei" sunt exact la limita de vârstă, deci încă aş putea fi selectată şi, sincer, nu vreau nici în ruptul capului să particip la un asemenea masacru. Cred că aş fi prima care ar cădea în lupta aceea crudă. Oricum nu cred că aş putea ucide pe cineva ca să mă salvez... şi dacă aş face-o şi, prin absurdul absurdurilor aş câştiga Jocurile (de parcă s-ar putea întâmpla asta), nu mi-ar plăcea să trăiesc cu gândul că am ucis 23 de persoane ca să supravieţuiesc... În niciun caz!

"Spulberă-mă" e o lume mai... paşnică, să zicem. Mi se pare plauzibil ca lumea noastră să ajungă mai mult sau mai puţin similară cu cea din carte, în cazul în care nu ia cineva măsuri serioase împotriva poluării, defrişării ş.a.m.d. Să zicem, deci, că ar fi interesant de văzut "pe viu" cum ar fi să trăieşti într-o lume în care păsările sunt un mit, norii nu au culoarea normală şi mâncarea e greu de găsit. E o lume condusă de oameni care trăiesc în lux, vor putere şi... desigur, cărora nu le pasă de sărăcia oamenilor. Ah, şi să nu uităm de bolile care distrug populaţia. Fir-ar! Asta-i încă o carte în care aş muri, la ce imunitate am... Ok, dar eu sunt mai norocoasă. Asta e clar. O scurtă vreme cred (!?) că aş putea supravieţui. Dar, clar, mă înarmez cu toate felurile de medicamente posibile, şi vitamina C cât încape, că, la cum mă cunosc, aş răci imediat. Ok, exagerez puţin. Nu cred că m-aş îmbolnăvi eu aşa de uşor. Şi, cum spuneam, sunt cea mai norocoasă dintre norocoşi. Aşa că nu e puţin probabil să "aterizez" chiar la Punctul Omega (cei care se împotrivesc sistemului), unde aş fi printre rebeli, printre care se află şi gemenii-vindecători. Salvarea mea, nu?

Asta e a doua provocare unde menţionez cartea "Spulberă-mă", dar să ştiţi că asta nu e pentru că e o carte bună. De fapt, mie mi s-a părut doar ok, undeva la nota 2 din 5. Dar uite că e material bun pentru provocările astea... aşa că o folosesc.

You Might Also Like

0 comentarii

Comments