E doar în mintea ta?

Book Lovers Challenge #5. Copiază un citat care te-a impresionat și comentează-l. Scrie părerea ta despre el, ce îți inspiră, de ce l-ai ales.



“Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?”


― J.K. Rowling, Harry Potter and the Deathly Hallows

Traducerea exactă, oficială, din cartea publicată la noi în română nu mi-e la îndemână. Ar însemna să stau şi să caut în uriaşa carte de aproape 700 de pagini. Sper că nu vă deranjează că îl voi traduce eu pentru voi: "Fireşte că se întâmplă în capul tău, Harry, dar de ce ar însemna asta că nu e real?"



Dacă există ceva pe lumea asta ce-mi place să fac mai mult decât să citesc, atunci acela este să-mi imaginez personaje şi situaţii şi, când timpul şi locul în care mă aflu îmi permite, să scriu ceea ce îmi închipui. De multe ori mă trezesc privind în gol, departe cu gândul de tot ceea ce mă înconjoară. În acele momente, ceea ce văd cu ochii minţii pare mai real chiar decât ceea ce se află cu adevărat în faţa mea.

Un vis pe care l-am avut poate fi uneori atât de intens, de plin de emoţii şi senzaţii, atât de însufleţit, atât de aproape de realitate, încât dimineaţa, când ne trezim, ne punem întrebări. De ce am visat asta? Oare înseamnă ceva? E o dovadă clară că acele evenimente ce au loc în mintea noastră ne afectează, fie şi numai puţin, viaţa. Oare nu înseamnă asta că, într-o anumită măsură, ele sunt reale? Nu vi s-a întâmplat vreodată să visaţi ceva despre o anumită persoană, şi a doua zi să vă purtaţi altfel faţă de ea? Să fiţi supăraţi, sau poate reticenţi, dar să încercaţi să nu o faceţi pe acea persoană să-şi dea seama că e ceva diferit?

Toate gândurile noastre, toate ideile care ne trec prin minte, chiar dacă nu sunt palpabile, sunt, în viziunea mea, reale, întrucât ele ne influenţează comportamentul, ne pot schimba viaţa, ne pot afecta modul în care percepem anumite lucruri şi aşa mai departe.

Aş vrea să aflu şi părerea voastră despre acest subiect. Nu fiţi timizi! Vă invit la o discuţie în comentarii. :)

You Might Also Like

1 comentarii

  1. Evident ca este real! Orice gand care ne trece prin capsor, Mai ales daca acolo acelui gand ii dam vesminte, fete, dialog, actiune. Si stii de ce? Pentru ca face parte din noi, din fiinta noastra si deci, este la fel de real ca si noi. Si eu ma regasesc in ceea ce ai spus despre imaginarea de personaje si situatii si puterea ochilor mintii. Si, ah, ce real este totul, da doar pentru noi...
    Cat despre vise...e alta treaba, e vorba de subconstient care cumva "conduce" de pe un tron nevazut.

    RăspundețiȘtergere

Comments