Ce i-a fost scris personajului...

Book Lovers Challenge #9. Poți să intrii în corpul unui personaj pentru două zile. Ce ai face în această perioadă, ce el/ea nu a făcut? Ce greșeală i-ai corecta și de ce? Ce schimbare ai face în viața ei/lui?


Uite, să nu mă huiduiţi, dragi cititori, dar eu am o viziune diferită asupra personajelor din cărţile pe care le citesc, şi de aceea nu pot îndeplini această provocare în mod corespunzător. Fiecare personaj are un destin bine stabilit de dinainte, de autor, care i-l ţese ca o ursitoare.

Un sărut la care a tânjit vreunul sau altul şi care nu a avut loc niciodată în carte, spre exemplu, nu ar aduce o schimbare majoră în viaţa acestuia, dacă eu aş alege acum prin această provocare, să i-l ofer. Eu respect munca autorilor care s-au străduit atât de mult să le contureze o personalitate personajelor lor şi refuz să pătrund în corpul vreunui personaj, unde să-mi manifest caracterul propriu.

Ce rost ar avea să intri în viaţa unui om şi să acţionezi după capul tău şi apoi să te dai la o parte, după două zile, şi să laşi bietul personaj să tragă eventualele ponoase pe care le-ai făcut tu?! Fireşte că simt uneori nevoia să fac asta, sau aia, în locul unui personaj, sau dimpotrivă, să vreau să-i strig lui cutărică personaj să nu facă una sau alta. Dar ce farmec are avea cartea dacă toate personajele din ea ar face aşa cum vrem noi? Tocmai aici e vraja: noi suntem martorii muţi ale evenimentelor, deciziilor şi sentimentelor personajelor cărţii şi, oricât ne-am zbate, nu putem să schimbăm ceea ce i-a fost scris.

Vă propun să vă gândiţi puţin asupra acestui lucru şi să reveniţi cu un comentariu dacă aţi tras vreo concluzie clară, fie dacă sunteţi sau nu de acord cu mine.



 

You Might Also Like

0 comentarii

Comments