Monocromie

Am privit în urmă, într-o zi
Şi ce-mi fu dat să văd? Vai mie!
Toţi artiştii zbanghii
Pictaseră-n monocromie.

Am dat să caut culorile, în speranţa că rătăcirea lor era pur întâmplătoare. Şi le-am căutat oriunde s-ar putea ascunde. Şi ce-am crezut eu, naiva de mine? Verdele frumos, plin de viaţă, liniştea sufletului, buna dispoziţie a zilelor posomorâte, relaxant, meditativ, echilibrat, ce-mi oferă sentimentul de siguranţă, nu e prostuţ să stea sub preş. Albastrul senin, curată lacrimă, visător cu ochii deschişi, curios din fire, în spatele unui nor cenuşiu nu s-a pitit. Violetul, plin de mister, melancolic uneori, nu s-a înghesuit în cutii, cutiuţe. Galbenul gelos, dar cald şi bun, de ce-am crezut c-ar fi în soare? Portocaliul vesel, ocrotitor, emotiv, fericit şi mereu optimist, în coji de portocale parfumate nu-i. Atunci de ce-am căutat acolo? De ce-am crezut? Că roşul cel aprins, cel plin de patimă s-ar ascunde inocent în colţ de stradă?

Şi-aşa am căutat să văd în profunzimea monocromiei ce credeam că mă înconjoară. M-a surprins să văd că în marea aceea de culoare prost întinsă, se-ascund mici boabe din culorile pe care le căutam inocentă în altă parte. Au fost mereu acolo, aşteptându-mă să le observ, să le strâng în braţe, să le iubesc cu toată fiinţa mea. Oarbă am fost, că nu le-am văzut? Poate. Dar cum le-aş putea aprecia la adevărata lor valoare dacă n-aş ştii cum e fără ele?

N-am mai pierdut culorile de mult timp. Dar când le pierd, ştiu întotdeauna unde le găsesc. Aşa e. Sunt în tine. Monocromie.

You Might Also Like

4 comentarii

  1. E absolut superb acest articol şi a devenit favoritul meu. :)
    Şi dacă îmi dai voie, aş încerca să interpretez puţin ce ai scris aici :D

    Dacă monocromia la tine este lipsa chefului de viaţă, lipsa acelui ceva care îţi trezeşte emoţii şi trăiri, atunci când spui că tu cauţi culoarea, cauţi de fapt acele lucruri care îţi lipsesc. Dar le cauţi în locuri unde ştiai că până acum le găseai, galbenul în soare, albastrul în nori. Le cauţi şi în alte locuri unde nu te-ai mai uitat până acum pentru că vrei neapărat să le găseşti, violetul în cutiuţe, verdele sub preş.
    Dar apoi îţi dai seama că ceea ce cauţi nu se mai găseşte în locurile obişnuite sau în locuri alese la întâmplare, ci într-un singur loc. Ai spus 'în tine, monocromie', dar cred că te referi de fapt la dragoste, la iubire. Poate te-a dat de gol unul din tag-urile articolului? Sau poate mai ştiu eu şi altceva? :D

    Bravo! Nici nu mai trebuie să spun altceva.

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos! Felicitari pentru textul superb pe care l'ai impartasit cu noi ! Scrii din ce in ce mai bine, keep it up ^_^

    RăspundețiȘtergere
  3. Mă bucur că te-am încântat, Maura-oneechan. Tu n-ai mai scris în ultima vreme. Să ai inspirație și să mai așterni pe tastatura ceva. :)

    RăspundețiȘtergere

Comments